Min definition på kärlek





jaa-aa. Vad skriva om detta? Ett ganska svårt ämne så att säga. Men när jag tänker mig kärlek, tänker jag mej två personer som kan lita på varandra, stötta varandra och finnas till. Kärlek är en känsla som jag finner svår att förklara. Den slukar upp dig, tar över och för vissa kan det närmast likna ett psykotiskt tillstånd, som är allmänt accepterat.
Rent biologiskt har vi ju hormoner som också spelar roll när man är förälskad.
Men kärlek kan ju vara så mycket mer.  Jag vill tro att kärlek är tillit på på höga höjder med en känsla av att man hör ihop. Det är nog det närmaste jag kan komma med en definition på kärlek. Har inte satt så mycket tid att tänka på dehär, så det är slite svårt för mig att få fram något, som låter vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0