Vad tror du på?



Måste komma ikapp med listan då jag latade mej igår ^^'
Trosfrågor är enligt mej väldigt svåra. Alla har olika åsikter och funderingar. Min tro är enkel. Jag tror inte.
Eller jag tror på att det finns en mening med allt som sker. Kan vara att vi inte ser det precis efter att det hänt, utan det kan tillomed ta år, men i slutändan förstår man nog varför, så tror jag. Så kanske man kan säga att jag har en slags "ödestro"? Men däremot tror jag att man till en viss del kan forma sitt "öde".

Men att tro på någon gud eller så funkar inte för mig. Vill ha bevis. Jag anser att gudstro uppkommit för att människor förr behövde en förklaring på varför vi exicterar, hur det kommer sig att vi exicterar, varför vissa saker händer och så vidare. Idag har vi vetenskap som kan förklara det mesta och det räcker för mig. Däremot vet jag att tro kan för många vara en tröst i svåra tider, speciellt då man är sjuk eller döende. Har jobbat främst med äldre, och man ser det väldigt ofta.
Huvudsaken tycker jag att du är nöjd med ditt liv som det är, tro eller inte. Whatever floats your boat!

(i brist på bilder får ni nöja er me 5 hjärtan >.<')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0